قیمت امنیت سایت

در سال‌های اخیر با گسترش استفاده از CMSهایی همچون وردپرس و جوملا برای ساخت وب‌سایت، تعداد سایت‌ها رشد چشمگیری داشته است. تامین امنیت سایت برای در امان نگه داشتن سایت از حملات سایبری و حفظ اطلاعات کاربران بسیار اهمیت دارد. قیمت امنیت سایت با توجه به گزینه‌های امنیتی که لازم است روی سایت شما اجرا یا بررسی شود، متفاوت است. هیچ سایتی نمی‌تواند ادعا کند که همیشه ۱۰۰ درصد امن است زیرا حملات سایبری همواره از سوی هکرها وجود دارد و به محض یافتن آسیب پذیری در سایت از آن استفاده خواهند کرد.

اگر یک سایت ناامن باشد نه تنها داده‌های سایت، بلکه داده‌های افرادی که عضو سایت هستند یا در سایت فعالیت می‌کنند نیز به خطر می‌افتد. بنابراین حفظ امنیت سایت به اندازه ایجاد آن سایت اهمیت دارد زیرا هیچ کاربری دوست ندارد که اطلاعاتش به سرقت برود و از فعالیت در سایت‌هایی که داده‌هایش را در معرض خطر قرار می‌دهد پرهیز خواهد کرد. این مسئله در نهایت منجر به آسیب دیدن کسب و کار شما خواهد شد. به عنوان صاحب یک کسب و کار قبل از توجه به قیمت امنیت سایت و هزینه‌های آن باید به فکر ایمن نگه داشتن سایت خود باشید.

قیمت امنیت سایت

قیمت امنیت سایت

حملات به وب‌سایت‌ها در حال افزایش است

افزایش حملات به وب سایت‌ها برای سرقت اطلاعات کاربران و یا با هدف تخریب سایت‌ها در حال گسترش است. همین مسئله باعث شده تا بسیار از مدیران و طراحان نگران امنیت سایت‌های خود باشند و به دنبال راهکارهای امنیتی برای حل این مشکل هستند. تنها شناسایی حمله کافی نیست، بلکه ثبت و مسدود کردن این حملات مهم است و باید اطمینان حاصل شود که ترافیک مخرب از روی سایت برداشته شده است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار پرکاربرد در بین طراحان سایت است. به خاطر متن باز بودن این CMS حفظ امنیت سایت‌هایی که با این سیستم مدیریت محتوا ساخته می‌شوند، بسیار اهمیت دارد. قیمت امنیت سایت به این منظور پرداخت می شود.

قیمت امنیت سایت

یکی از دلایل افزایش حملات به سایت‌های وردپرسی، فاش شدن نقاط آسیب پذیر در افزونه‌های آن است. بیشتر این آسیب‌پذیری‌ها در کدهای شخص-ثالث مانند افزونه‌ها، تم‌ها و سایر موارد یافت می‌شوند.

حفظ امنیت در سایت‌هایی که به صورت اختصاصی نوشته می‌شوند، کمی راحت‌تر از سیستم‌های گسترده‌ای مانند وردپرس است. زیرا کدهای نوشته شده در طراحی این سایت‌ها اختصاصی است و تنها طراحان سایت به آن دسترسی دارند. اما افراد زیادی می‌توانند به خاطر متن باز بودن وردپرس آن را توسعه دهند و همین مسئله می‌تواند مخاطرات امنیتی به همراه داشته باشد و باعث افزایش قیمت امنیت سایت می‌شود.

برخی از سایت‌ها به بدافزار آلوده می‌شوند و برای حملات به سایر وب سایت‌ها یا کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. وب سایت‌های هک شده اغلب برای هدایت کاربران به سمت سایت‌های مخرب و سرقت اطلاعات مربوط با کارت‌های اعتباریشان است و در بعضی موارد نیز هدف آلوده کردن کامپیوتر کاربران بازدید کننده می‌باشد.

بعلاوه میزبانی صفحات فیشینگ در سایت‌های هک شده به یکی از تکنیک‌های مورد علاقه هکرها برای سرقت اعتبار سرویس‌های شخص ثالث تبدیل شده است.

متخصصین وب با چه چالش‌های امنیتی مواجه هستند؟ و چه عواملی قیمت امنیت سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

دامنه چالش‌های امنیتی که طراحان یا مدیران سایت با آن مواجه هستند بسیار گسترده است. اما می‌توان این چالش‌ها را در چند دسته قرار داد:

عدم آگاهی: بزرگترین چالش مدیران، طراحان و فریلنسرهای طراح، عدم دانش کافی در حوزه حفظ امنیت سایت است. ابزارهای امنیتی برای این افراد پیچیده است و نگران نصب نرم افزارهای امنیتی هستند. بعلاوه سنجش کارایی این ابزار برای این افراد کاری دشوار است. برون سپاری حفظ امنیت سایت به افراد متخصص روش بسیار مناسبی است. این افراد تخصص و آشنایی لازم در این حوزه را دارند و قیمت امنیت سایت نیز برای شما کمتر تمام می‌شود.

شما می‌توانید به وب سایت خود لایه‌های امنیتی اضافه کنید. در مرحله اول می‌توانید دانش خود را نسبت به جدیدترین تهدیدات بالا ببرید و نسبت به آنچه در سایت شما در حال وقوع است آگاهی داشته باشید. مرحله دوم مقابله با حملات خودکار است. امروزه بیشتر حمله‌ها خودکار است بنابراین باید محافظت از سایت نیز خودکار باشد. راه حل‌های نظارت بر آسیب پذیری را تنظیم کنید و برنامه فایروال وب که می‌تواند از دارایی‌های شما محافظت کند را نصب کنید.

قیمت امنیت سایت

قیمت امنیت سایت

در مرحله سوم نیز راه‌های ورود به سیستم را امن نگه دارید، بدافزارها را اسکن کنید و روش مطمئنی برای بک‌آپ گیری داشته باشید.

پیشگیری و بلوکه کردن حملات: برای این کار می‌توانید برنامه فایروال سرور را نصب کنید. این برنامه‌ها مانند یک رابط بین سایت و بازدیدکنندگان است. با وارد کردن نام سایت توسط بازدید کنندگان، این پیام برای سرورهای ارائه دهنده فایروال می‌رود و در آنجا مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر بازدید کننده خطری برای سایت نداشته باشد به سایت منتقل خواهد شد.

پلاگین و کدهای آسیب پذیر: افزونه‌ها را شاید بتوان بزرگترین چالش امنیتی در سایت‌های وردپرسی دانست. آمارهای امنیتی می‌گویند که ۹۸ درصد مخاطرات مربوط به وردپرس به افزونه‌ها مربوط می‌شوند. بنابراین لازم است که افزونه‌هایی را نصب کنید که به لحاظ امنیتی قابل اعتماد هستند و همواره به روز رسانی می‌شوند. در رابطه با سایت‌هایی که به صورت اختصاصی و از صفر طراحی می‌شوند این مشکل امنیتی وجود ندارد. شرکت‌هایی که به صورت اختصاصی روی طراحی سایت کار می‌کنند، نکات امنیتی را نیز مد نظر قرار می‌دهند و برای نگهداری سایت، قیمت امنیت سایت را نیز در کنار هزینه‌های نگهداری محاسبه خواهند کرد.

قیمت امنیت سایت

هزینه سرویس های امنیتی: یافتن ارزان‌ترین گزینه برای دریافت قیمت امنیت سایت نباید یک هدف باشد. نگهداری اطلاعات برای یک تجارت و برند شناخته شده بسیار اهمیت دارد زیرا با در خطر افتادن اطلاعات کاربران، اعتبار شرکت نیز دچار لطمه خواهد شد. برای حفظ اطلاعات در چنین شرکت‌هایی به خاطر تعداد حملات و آسیب‌پذیری‌های بیشتر باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

تامین امنیت سایت یک فرآیند ساده و در عین حال پیچیده است. راهکارهای مختلفی برای تامین امنیت سایت ارائه می‌شود تا از حملات هکرها در امان باشید. ما برخی از این اقدامات را در ادامه بیان خواهیم کرد.

راهکارهایی برای افزایش امنیت سایت

نرم افزارها و پلاگین‌ها را به روز نگه دارید: روزانه سایت‌های زیادی به خاطر قدیمی بودن نرم افزار مورد حمله قرار می‌گیرند. هکرها و بات‌ها سایت‌ها را برای حمله اسکن می‌کنند و با پیدا کردن یک آسیب پذیری شروع به حمله به این سایت‌ها و تغییر، دستبرد و تخریب اطلاعات می‌کنند. در بروز رسانی نرم افزار مشکلات و مخاطرات امنیتی موجود شناسایی و رفع می‌شوند. بنابراین بروز رسانی‌ها می‌توانند تا حد زیادی امنیت سایت شما را حفظ کنند.

نرم افزارها یا پلاگین‌ها اغلب پیام‌های بروز رسانی ارسال می‌کنند و یا دارای تنظیمات خودکار برای بروز رسانی هستند. با فعال بودن بروز رسانی افزونه‌ها دیگر درگیر این عملیات نمی‌شوید و به صورت خودکار برنامه‌های جدید را دریافت خواهید کرد.

برخی از افزونه‌ها وجود دارند که پیام‌های بروزرسانی ارسال می‌کنند. Wp Updates Notifier یکی از این برنامه‌هاست که زمان بروز رسانی یک افزونه یا هسته وردپرس را از طریق ایمیل به صاحبان وب سایت‌ها اطلاع می‌دهد.

گواهینامه SSL و HTTPs برای سایت خود دریافت کنید: یک URL امن به ایمن نگهداشتن سایت کمک می‌کند. پروتکل https پروتکل تامین امنیت از طریق اینترنت است که از ایجاد وقفه یا استراق سمع هنگام انتقال داده پیشگیری می‌کند. امروزه بیشتر سایت‌ها پروتکل https را برای سایت خود فعال کرده‌اند. با فعال کردن این نماد کنار اسم سایت علامت قفل قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید در وب‌سایت خود کاربران را به ثبت نام، ورود به سایت یا انجام تراکنش دعوت کنید باید با استفاده از https اتصال خود را به صورت امن و رمز گذاری شده درآورید.

قیمت امنیت سایت

قیمت امنیت سایت

(لایه سوکت امن) پروتکل دیگری برای وب سایت‌هاست که اطلاعات شخصی بازدیدکننده را بین سایت و پایگاه‌داده‌تان مبادله می‌کند. ssl اطلاعات را رمز گذاری می‌کند و از اینکه حین انتقال توسط افراد دیگری خوانده شود، پیشگیری می‌کند. بعلاوه دسترسی افراد غیر مجاز محدود می‌شود. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات امنیتی سایت هنگام تعین قیمت امنیت سایت این موارد را نیز لحاظ می‌کنند.

یک پسورد هوشمند انتخاب کنید: با وجود اینکه برنامه‌ها، پایگاه داده و وب‌سایت‌های زیادی هستند که به پسورد نیاز دارند، به یاد داشتن همه آنها دشوار است. به همین دلیل بسیاری از افراد از یک پسورد مشترک برای ورود به همه آنها استفاده می‌کنند. اما انجام این کار به لحاظ امنیتی بسیار اشتباه است. برای درخواست‌های مختلف ورود خود یک پسورد منحصر به فرد در نظر بگیرید. پسورد شما نباید راحت، قابل حدس و با ترتیب خاصی باشد. طول پسورد را حداقل دوازده کاراکتر انتخاب نمایید و از ترکیب اعداد، حروف و علائم برای پسورد استفاده کنید. این پسوردها را در جایی خارج از  دایرکتوری وب سایت خود ذخیره کنید. می‌توانید این پسورد را در یک فایل یا در تلفن همراه یا کامپیوتر ذخیره کنید. برای ورود به سیستم مدیریت محتوا نیاز به پسورد دارید و این پسورد را باید به صورت هوشمند انتخاب کنید. از اطلاعات شخصی خود همچون سال تولد، شماره تلفن، نامتان و .. در پسورد استفاده نکنید. شما باید در بازه زمانی کمتر از  سه ماه پسوردتان را تغییر دهید و رمز جدیدی برای ورود اتخاذ کنید. از به اشتراک گذاشتن رمز عبور خود با سایر افراد اجتناب کنید یا بعد از به اشتراک گذاری دوباره آن را تغییر دهید. اگر مالک یک شرکت هستید یا مدیریت یک CMS را بر عهده دارید، از اینکه کارمندانتان موارد مربوط به رمز عبور را رعایت می‌کنند اطمینان حاصل کنید. زیرا برای قیمت امنیت سایت هزینه کرده اید.

انتخاب میزبان وب امن: شرکت‌های میزبان وب زیادی برای ارائه خدمات هاستینگ وجود دارند. انتخاب یک میزبان که خدمات هاستینگ وب خوبی ارائه دهد و امنیت سایت‌ها را حفظ نماید، مهم است. ویژگی‌های امنیتی ارائه شده توسط میزبان‌های وب متفاوت است و شما باید برخی موارد را برای انتخاب در نظر بگیرید. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات امنیتی و تعین قیمت امنیت سایت به میزبان وب توجه ویژه دارند.

برای اطلاع دقیق از قیمت ها به این قسمت مراجعه کنید.

قیمت امنیت سایت

قیمت امنیت سایت

اینکه آیا میزبان وب از پروتکل انتقال فایل امن(SFTP) پشتیبانی می‌کند؟ آیا FTP برای کاربران ناشناس غیر فعال است؟ آیا خدمات پشتیبان گیری فایل توسط میزبان ارائه می‌شود؟ آیا از اسکنر Rootkit استفاده می‌شود؟ پاسخ این سوالات می‌تواند به شما در انتخاب یک میزبان هاستینگ خوب کمک کند.

امتیازات مدیر و دسترسی کاربر را ثبت کنید: در ابتدا ممکن است فکر کنید دسترسی چند کاربر سطح بالا به سایتتان کافی است و به آنها امتیاز در سطح مدیر را می‌دهید و تصور شما این است که از سایت به دقت مراقبت می‌کنند. اگر چه این حالت ایده آل است اما همیشه اینطور نیست. متاسفانه کارمندان هنگام ورود به CMS به امنیت آن توجه نمی‌کنند و بیشتر به فکر انجام کاری هستند که به عهده‌شان گذاشته شده است.

اگر کارمندان مرتکب اشتباه شوند یا مسائل امنیتی را هنگام ورود در نظر نگیرند، ممکن است مخاطرات امنیتی به وجود آورند. لازم است قبل از اینکه به کارمندان خود حق دسترسی به وب سایت را بدهید آنها را از این مسئله آگاه کنید. ببینید که آیا تجربه استفاده از CMS را دارند یا خیر و برای اینکه مخاطرات امنیتی به وجود نیاید چه کارهایی نباید، انجام دهند. برای مدیریت و برنامه ریزی برای ورود افراد و پیگیری آنها می‌توانید اطلاعات ورود و خروج را ثبت کنید. داشتن سابقه از ورود و خروج افراد باعث می‌شود که در صورت ایجاد مخاطره امنیتی بتوانید آن را بهتر پیگیری کنید. با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید امنیت سایت خود را بالا ببرید و هزینه‌های تاثیر گذار در قیمت امنیت سایت را کاهش دهید.

تنظیمات پیش فرض CMS را تغییر دهید: بیشترین حملات وب‌سایت‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود. تنظیمات پیش فرض CMSها باعث می‌شود که بسیاری از بات‌ها از این نقطه برای حمله استفاده کنند. بعد از انتخاب CMS بلافاصله تنظیمات پیش فرض خود را تغییر دهید و از وقوع بسیار از حملات خودکار پیشگیری کنید. تنظیمات CMS شامل تنظیمات کنترل کامنت‌ها، قابلیت مشاهده کاربران و مجوزهاست. در توافق برای قیمت امنیت سایت مشخص کنید که تنظیمات پیش فرض نیز باید تغییر کند.

قیمت امنیت سایت

یکی از مثال‌هایی که از تغییر تنظیمات اولیه می‌توان نام برد تغییر “مجوز فایل” است. شما می‌توانید این تنظیمات را تغییر دهید و مشخص کنید که چه کسی اجازه دسترسی به آن را دارد. هر فایلی دارای سه نوع تنظیم برای دسترسی است: خواندن، نوشتن و اجرای فایل. شما می‌توانید تعیین کنید که هر کاربر اجازه انجام کدام یک از این کارها را روی فایل دارد. همچنین سه نوع کاربر برای تنظیمات دسترسی فایل نیز وجود دارد.

مالک فایل: اغلب همان سازنده فایل است اما می‌توان مالک آن را تغییر داد. در آن واحد تنها یک کاربر می‌تواند مالک فایل باشد.

گروه: هر فایل را می‌توان به یک گروه اختصاص داد. کاربرانی که بخشی از گروه هستند اجازه دسترسی به فایل را خواهند داشت.

Public: یعنی همه به فایل دسترسی خواهند داشت.

کاربران و تنظیمات دسترسی آنها را شخصی سازی کنید. تنظیمات پیش فرض را روی سایت خود نگهداری نکنید تا با مشکلات امنیتی مواجه نشوید.

از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید: بنا به دلایل مختلفی ممکن است که سایت شما با مشکل مواجه یا بر اثر خطای انسانی اطلاعات سایتتان از بین برود. بنابراین لازم است که شما از اطلاعات و آخرین تغییرات سایت خود نسخه پشتیبان داشته باشید تا بتوانید مجددا آن را بازیابی کنید. بک‌آپ گرفتن نیز در تعین قیمت امنیت سایت در نظر گرفته می‌شود. راه حل‌های مختلفی برای بازیابی فایل‌های آسیب دیده یا از دست رفته وجود دارد. شما می‌توانید اطلاعات را خارج از سایت ذخیره کنید و محل ذخیره سازی را سرور وب سایت انتخاب نکنید. زیرا اطلاعات سرور در برابر حملات نیز آسیب‌پذیر است. نگهداری اطلاعات در هارد دیسک یا سایر دستگاه‌های ذخیره سازی خارجی مناسب است. ابرها فضای دیگری هستند که می‌توانید از آن برای ذخیره سازی اطلاعات سایت خود استفاده کنید. ذخیره سازی در ابر آسان است و در هر جایی در دسترس هستند. اینکه هر دفعه بخواهید به صورت دستی از اطلاعات بک‌آپ بگیرید، کار را کمی سخت می‌کند. بنابراین باید به فکر پشتیبان‌گیری خودکار باشید. بک‌آپ گیری از سایت را زمانبندی کنید و مطمئن شوید که روش شما یک سیستم بازیابی قابل اعتماد است. قیمت امنیت سایت

فایل‌های پیکربندی وب سرور خود را بشناسید: فایل‌هایی که برای تنظیم سرور لازم است را می‌توانید در ریشه وب دایرکتوری پیدا کنید. تنظیمات وب سرور به شما اجازه می‌دهد که قوانین سرور را مدیریت کنید. این تنظیمات شامل قوانینی برای بهبود امنیت سایت شماست.

سرورهای مختلف از فایل‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. مثلا وب سرور آپاچی از .htaccess و سرور Nginx از nginx.config و سرور IIS مایکروسافت از web.config استفاده می‌کند.

قیمت امنیت سایت

اگر شما نمی‌دانید که از کدام وب سرور استفاده می‌کنید می‌توانید از Sitecheck این مسئله را بررسی کنید. با کمک این برنامه می‌توانید ویروس‌ها، خطاها، نرم افزارهای مخرب و .. را شناسایی نمایید. با کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با وب سایت خود می‌توانید وضعیت امنیت سایت خود را بهبود دهید و قبل از آنکه آسیب جدی متوجه اطلاعاتتان شود، از آن جلوگیری کنید.

یک برنامه فایروال وب(WAF) نصب کنید

برنامه فایروال وب بین سرور وب سایت و اتصال داده تنظیم می‌شود. هدف خواندن هر بیت داده است که از این مسیر عبور می‌کند تا از سایت شما محافظت کند. امروزه بسیاری از WFAها مبتنی بر کلود هستند. سرویس ابری یک دروازه برای ترافیک ورودی است که همه تلاش‌ها برای هک کردن را بلوکه می‌کند. بعلاوه ترافیک‌های ناخواسته همچون اسپمرها و ربات‌های مخرب فیلتر می‌شوند.

امنیت شبکه را تقویت کنید

زمانی که گمان می‌کنید وب سایتتان امن است باید امنیت شبکه خود را آنالیز کنید. کارمندانی که از ترافیک کامپیوترها استفاده می‌کنند ممکن است که به طور ناخواسته راهی ناامن برای ورود به وب سایت شما ایجاد کنند. برای اینکه از ورود کارکنان به وب سرور جلوگیری کنید، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید: قیمت امنیت سایت

زمان ورود تاریخ منقضی داشته باشد و بعد از گذشت زمانی مشخص از سیستم خارج شود.

مطمئن شوید که سیستم شما خبر تغییر رمز را هر سه ماه به کاربران ارسال می‌کند.

اطمینان حاصل کنید دستگاه‌هایی که به شبکه متصل می‌شوند هر بار توسط نرم افزار برای بدافزارها اسکن می‌شوند.

اینکه به عنوان صاحب یک کسب و کار، تنها سایت راه اندازی کنید کافی نیست و باید به فکر امنیت آن نیز باشید. قیمت امنیت سایت به گستردگی و اعتبار برند شما بستگی دارد. زیرا با گسترده بودن حوزه کاری شما حملات به سایت نیز بیشتر خواهد بود و متخصصان باید راهکارهای امنیتی بیشتری را روی سایت پیاده سازی کنند. راهکارهای عنوان شده در کنار بهره بردن از یک متخصص می‌تواند امنیت سایت را تضمین کند.

به این صفحه امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر