هزینه ریسپانسیو سایت

در این مقاله ، ما قصد داریم بحث کنیم که واکنشگرایی وب سایت چیست و اهمیت آن در دنیای وبلاگ نویسی و بازاریابی اینترنتی به چه شکل است. همچنین چند فریم ورک برجسته برای ریسپانسیو سازی وب سایت ها معرفی خواهیم کرد. از مزایای واکنشگرایی یک سایت خواهیم گفت و در پایان در مورد هزینه ریسپانسیو سایت بحث خواهیم کرد. با رشد اینترنت، بسیاری از مشاغل از طریق وب سایت یا وبلاگ به صورت آنلاین خود را معرفی کرده اند. هر روز تقریباً ۱۰۰۰ وب سایت و وبلاگ راه اندازی می شود. پیش از این، کاربران فقط از رایانه های رومیزی با اندازه صفحه استاندارد استفاده می کردند و توسعه دهندگان وب، صفحاتی متناسب با صفحه دسکتاپ طراحی می کردند. با رشد فناوری، رایانه های رومیزی به لپ تاپ، لپ تاپ ها به تلفن های هوشمند و تبلت ها، و در نهایت تبلت ها به تلفن های هوشمند تبدیل شده اند. تلفن های هوشمند کوچکترین اندازه صفحه را دارند. گوگل گزارش داد که اکنون بیش از ۷۰٪ از ترافیک اینترنت از طریق دستگاه های تلفن همراه هدایت می شود. و از این رو Google توسعه دهندگان وب را به ایجاد یک طراحی واکنشگرا از وب سایت ها تحت فشار قرار می دهد.

هزینه ریسپانسیو سایت

هزینه ریسپانسیو سایت

طراحی وب ریسپانسیو یا واکنش گرا چیست؟

این بدان معنی است که محتوای وب یا طرح آن انعطاف پذیر است و در اندازه های مختلف صفحه نمایش که در آن نمایش داده می شود، جای می گیرد. اگر این وب سایت را از طریق دسکتاپ مشاهده میکنید، طرح ممکن است متفاوت از طرح تلفن همراه باشد. با این حال ، اجزا تقریباً یکسان خواهند بود. هرچه صفحه مرورگر دیوایس کوچکتر شود، سایت به اندازه صفحه تنظیم می شود. طراحی وب سایت ریسپانسیو، رویکردی برای طراحی وب است که برای ارائه صحیح طرح در اندازه های مختلف صفحه یا دستگاه های مختلف، معرفی شده است. برای ایجاد این واکنشگرایی به شکل اولیه، از کد ویژه ای استفاده می شود که CSS Media Query نامیده می شود و اینها با Media شروع می شوند. که به شما اجازه می دهد از قوانین مختلف CSS بر اساس اندازه دستگاه استفاده کنید. هزینه ریسپانسیو سایت به این منظور پرداخت می شود. در اینجا با قیمت ها بیشتر آشنا شوید.

هزینه ریسپانسیو سایت

امروزه از هر ۱۰۰ نفر ۹۰ نفر از تلفن های هوشمند یا رایانه لوحی برای مرور اینترنت استفاده می کنند. در واقع، فروش دسکتاپ در چند سال گذشته به شدت کاهش یافته است و حتی فروش لپ تاپ نیز رو به کاهش است. زیرا تلفن های هوشمند تقریباً  از پس همه کارهایی که لپ تاپ ها انجام می دهند بر می آیند. از این رو یک وب سایت استاندارد طراحی شده ممکن است متناسب با این دستگاه های مختلف نباشد و در خواندن مطالب مشکل ایجاد کند.

اهمیت ریسپانسیوی وب سایت

  •  افزایش نفوذ موبایل

امروزه واکنشگرایی وب سایت وهزینه ریسپانسیو سایت از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. زیرا بیش از نیمی از بازدید یک وب سایت، از طریق دیوایس هایی با صفحه نمایش کوچکتر است.

  •  تجربه کاربری بهتر

طرح واضح صفحه وب در تمام اندازه های صفحه نمایش و وضوح تصویر بسیار مهم است. بنابراین ظاهر یکپارچه ای ایجاد می کند. فرقی نمی کند کاربر از طریق تلفن هوشمند یا لپ تاپ از وب سایت شما بازدید کند، یک طرح بندی انعطاف پذیر به کاربر امکان می دهد تا با یک تجربه بهینه به راحتی پیمایش کند.

  •  اعتبار برند را بهبود ببخشید

واکنشگرایی وب سایت، دامنه تجربه کاربر را افزایش می دهد. بنابراین برداشت مثبتی از نام تجاری شما ایجاد می کند. این باعث می شود که در آینده بار دیگر وب سایت شما را مرور کند. و در نتیجه به افزایش فروش و گردش مالی کمک می کند. پس با پرداخت هزینه ریسپانسیو سایت اعتبار برند را بهبود ببخشید.

  •  رتبه بندی موتور جستجو را بهبود ببخشید

گوگل رسما اعلام کرد که طرح واکنشگرا یک عامل مهم رتبه بندی در نتایج جستجو است. از آنجا که سئو یک فاکتور مهم برای هر وب سایت است، داشتن یک وب سایت ریسپانسیو همیشه بهتر است.

  •  سرعت صفحه را بهبود ببخشید

از آنجا که یک طرح انعطاف پذیر برای ارائه صفحات وب از پرونده های CSS بسیار کمی استفاده می کند، وابستگی به زمان در بارگیری پرونده های CSS را از بین می برد. یک وب سایت ریسپانسیو به این معنی است که شما فقط یک وب سایت برای همه کاربران با اندازه صفحه نمایش مختلف دارید. بنابراین روند شلوغ نگهداری نسخه های مختلف سایت ها را از بین می برد! وب سایت واکنشگرا، همچنین به معنای ذخیره بهتر در انتهای سرور و در نتیجه استفاده از منابع سرور کمتر و وب سایت سریعتر است.

  •  کارآمد و مقرون به صرفه

شروع و اجرای یک وب سایت مناسب برای موبایل بسیار ساده و روان است. هزینه اجرا نیز برای وب سایت های واکنشگرا کمتر است. زیرا یک نسخه وب سایت برای ارائه خدمات به کاربران مختلف کافی است. به همین دلیل معمولا هزینه ریسپانسیو سایت بالا نیست.

 

فریم ورک های طراحی ریسپانسیو، برای وب سایت ها بسیار مهم شده اند. قبلاً در مورد روش مداوم استفاده از فریم ورک واکنش گرا هنگام شروع طراحی وب، سر و صدا زیادی شده است. به دلیل کارایی این فریم ورک ها، محبوبیت بیشتری در بین توسعه دهندگان پیدا کرده اند. فریم ورک های واکنشگرا به مراتب بهتر فریم ورک های غیر واکنش گرا هستند. علاوه بر این، به توسعه برنامه های کاربر محور کمک می کنند.

فریم ورک های واکنشگرا شامل برچسب های CSS و HTML5 هستند. و بنابراین بهترین انتخاب برای ایجاد طراحی های استثنایی وب سایت هستند. برای ایجاد وب سایت های استثنایی تعدادی از بهترین فریم ورک های front-end موجود برای استفاده وجود دارد. در اینجا مختصری از مشهورترین فریم ورک های مورد استفاده توسعه دهندگان در زمینه ریسپانسیو سازی را معرفی می کنیم.

هزینه ریسپانسیو سایت

هزینه ریسپانسیو سایت

بوت استرپ

بوت استرپ که یکی از محبوب ترین فریم ورک های توسعه فرانت اند است. اکنون جدیدترین نسخه آن یعنی Bootstrap 5 در دسترس است. بوت استرپ دارای ویژگی های بی نظیر، سیستم شبکه ساختاریافته، عنصر ناوبری و موارد دیگر در این زمینه است. با داشتن چنین فریم ورکی، توسعه دهندگان می توانند به راحتی و بدون داشتن اطلاعات فنی، هر نوع وب سایتی را بسازند. کار با این فریم ورک بسیار عالی است. زیرا دارای یک راهنمای راه اندازی است، که کاربران جدید می توانند هنگام شروع کار توسعه وب به آن مراجعه کنند. گزینه ایجاد طرح ثابت نیز وجود دارد. همچنین از پشتیبانی موبایل قوی برخوردار است. و بنابراین وب سایتی که دارای بوت استرپ است به راحتی می تواند در هر دستگاه موبایلی مشاهده شود. هزینه ریسپانسیو سایت

هزینه ریسپانسیو سایت

pure

Pure یک انتخاب قریب به اتفاق برای انجام پروژه های وب است. Pure که مجموعه کوچکی از ماژول های CSS است که رد پای کمی دارد! این فریم ورک برجسته با در نظر گرفتن موبایل در حال توسعه است. و علاوه بر این از توانایی ایجاد سبک نیز برخوردار است. این به توسعه دهندگان کمک می کند تا بسته به نیاز، سبک های مختلفی را روی برنامه بنویسند. طیف گسترده ای از اجزای CSS نیز با Pure در دسترس قرار گرفته است. این فریم ورک برجسته همچنین دارای یک سفارشی ساز چشمگیر است. و بنابراین توسعه دهنده حق ایجاد فریم ورک CSS را به انتخاب و نیاز خود دارد.

هزینه ریسپانسیو سایت

Skeleton

اگرچه Skeleton یک فریم ورک واکنشگرای کوچک است، بدون در نظر گرفتن اندازه آن، به توسعه سریع وب سایت ها کمک می کند. این شبکه دارای پایه شبکه سبک وزن است. که به ایجاد وب سایت برای موبایل، دسکتاپ، تبلت و سایر دستگاه های دیگر بدون ایجاد تضعیف در کیفیت کمک می کند. علاوه بر این، دارای عناصر اساسی UI، طراحی پایه، دکمه های فرم، برگه ها، و همچنین ساختار فایل سازمان یافته است. همه این عناصر به کاهش زمان توسعه وب کمک می کنند. Skeleton با تعداد زیادی ویژگی دیگر توسعه وب، فریم ورکی برای آینده است. این یک فریم ورک استثنایی است که می تواند برای ایجاد وب سایت های ایده آل از نظر زیبایی مورد استفاده قرار گیرد.

Montage

Montage که یک فریم ورک HTML5 است، برای شروع توسعه مدرن صفحه وب عالی است. Montage دارای عناصری است که به ایجاد وب سایت های مقیاس پذیر که دارای ویژگی های غنی هستند کمک می کند. این عناصر استثنایی همچنین به حفظ برنامه های HTML5 برای طیف وسیعی از دستگاه ها اعم از دسکتاپ یا تلفن هوشمند کمک می کند. مونتاژ در شیوه های خاص خود شگفت انگیز است. دارای اجزای قابل استفاده مجدد به همراه الگوهای HTML، اتصال داده های اعلامی و موارد دیگر  است. هزینه ریسپانسیو سایت

هزینه ریسپانسیو سایت

هزینه ریسپانسیو سایت

هزینه ریسپانسیو سایت

تا به اینجا از اهمیت ریسپانسیو بودن یک وب سایت گفتیم و فریم ورک های واکنش گرای محبوب را نیز معرفی کردیم. حال سوال اینجا است که برای داشتن یک سایت ریسپانسیو چه مقدار باید هزینه کرد؟ یا هزینه ریسپانسیو سایت چقدر است؟ معمولا در برنامه نویسی نمی توان یک قیمت واحد برای انجام یک پروژه توسط برنامه نویس های مختلف ارائه داد. چون بسته به استفاده از زبان ها و فریم ورک های مختلف این قیمت ها متفاوت باشد. یا ساعت کاری که یک برنامه نویس به انجام این پروژه اختصاص می دهد بیشتر از برنامه نویس دیگر باشد. قیمت ها با توجه به نوع خدمات و همچنین نحوه ارائه خدمات متفاوت هستند. پس چگونه باید از هزینه این کار آگاه شد؟ دو روش موثر برای مطلع شدن از هزینه ها را برای شما شرح می دهیم.

روش های آگاهی از هزینه ریسپانسیو سایت

ابتدا باید تعیین کنید که یک سایت ریسپانسیو را از ابتدا تا انتها می خواهید برایتان طراحی کنند. یا فقط قصد ریسپانسیو سازی سایت مورد نظر را دارید. که قطعا مورد دوم هزینه کمتری در بر می گیرد.

سرچ در گوگل و مشاهده قیمت های شرکت های مختلف

با این روش می توانید قیمت های شرکت های فعال در این زمینه را مشاهده کنید. این قیمت ها معمولا به همراه خدماتی که ارائه می شوند مشخص می گردد. و با یک مقایسه ساده متوجه می شوید که کدام قیمت معقول تر است. این شرکت ها معمولا بخش نمونه کار هم دارند. حتی ممکن است مشابه درخواست شما در این نمونه کار ها وجود داشته باشد. بنابراین راحت تر هزینه شما تخمین زده می شود.

ثبت آگهی در وب سایت های فریلنسری

قطعا هزینه ای که فریلنسر از شما دریافت خواهد کرد، به مراتب کمتر از هزینه دریافتی توسط شرکت ها در روش نخست است. که البته نمی توان به اندازه ای که به اعتبار یک شرکت اعتماد کردید به اعتبار شخص فریلنسر نیز اعتماد کنید. البته تدابیری برای این موضوع اندیشیده شده.مثلا در پونیشا می توانید نمونه کار های انجام شده توسط فریلنسر را ببینید. همچنین نظرات کاربرانی که به این فریلنسر کار سپرده اند را نیز مشاهده کنید. که در تصمیم گیری به شما کمک خواهد کرد.

نکته ای مهم در مورد هزینه ریسپانسیو سایت

یک نکته ای که در محاسبه هزینه ریسپانسیو سایت و به طور کل انجام پروژه های برنامه نویسی به آن توجه می شود، ساعت کار است. و معمولا بر طبق آن قیمت ریسپانسیو سایت محاسبه می شود. البته مواردی مثل زبان، فریم ورک و تکنولوژی های به کار رفته نیز در تعیین نرخ موثر هستند.

هزینه ریسپانسیو سایت

هزینه ریسپانسیو سایت

هزینه ریسپانسیو سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

یک سایت ریسپانسیو از هزینه های زیادی جلوگیری می کند. همانطور که در ابتدای مقاله هم گفته شد، با داشتن یک وب سایت واکنش گرا می توانید برند تجاری خود را به کاربران بیشتری که شامل افرادی که از دیوایس هایی با صفحات کوچکتر استفاده می کنند، معرفی کنید. اما با توجه به ویژگی های یک سایت هزینه ها می تواند متغیر باشد.

این هزینه به عواملی همچون تعداد صفحات وب سایت، نوع کارکرد، و محتوای سایت و دیگر موارد بستگی دارد. پیدا است که هر چه تعداد صفحات یک سایت بیشتر باشد، هزینه ریسپانسیو سازی نیز افزایش پیدا می کند. در مورد محتوا نیز، هرچه محتوا بیشتر و پیچیده تر باشد هزینه ای که متحمل می شوید افزایش پیدا می کند. در زمینه عملکرد سایت، باید این نکته را در نظر داشت که با وجود تصاویر و ویدئو ها در یک سایت، بهینه سازی عملکرد سخت خواهد شد. بنابراین برای کنترل این کامپوننت ها در جهت بهبود عملکرد وب سایت، واکنشگرایی هزینه بیشتری را در بر خواهد گرفت.

این نکته را در مورد هزینه ریسپانسیو سایت باید در نظر داشت که برای انواع خاصی از وب سایت ها مانند وب سایت های فروشگاهی، قالب های آماده فراوانی وجود دارد. همچنین با گسترش اینترنت و وب، وب سایت های فراوانی در زمینه های مختلفی وجود دارند. که معمولا تعداد نسبتا زیادی از آنها یک قالب دارند و منحصر به فرد نیستند. که استفاده از این نوع وب سایت ها هزینه کمتری را به دنبال خواهد داشت.

هزینه ریسپانسیو سایت

بهتر است بدانید که در محاسبه ی هزینه ریسپانسیو سایت ، شما برای طراحی سایت ریسپانسیو هزینه ی بیشتری پرداخت نخواهید کرد. زیرا این یکی از ضروری ترین امکانات یک وب سایت در هر زمینه ی فعالیت است که امروزه در استاندارد های طراحی سایت در نظر گرفته می شود. یکی از راه های ساده برای دریافتن این که یک سایت ریسپانسیو هست یا خیر، این است که سایت را با موبایل، تبلت و دیگر ابزارهای الکترونیک باز کرد. به این ترتیب اگر در هر سیستم به صورت خاص و با تغییر شکل دادن به فرمت آن سیستم نمایش داده شود آن سایت ریسپانسیو است. یک راه دیگر برای این آزمون این است که سایت را در مرورگر خود باز کنید و از کنار مرورگر سعی کنید آن را کوچک نمایید. به این ترتیب هم زمان با تغییرات باید نحوه ی نمایش سایت نیز تغییر کند. اما آیا با هزینه ریسپانسیو سایت می توان سایتی را که ریسپانسیو نیست ریسپانسیو کرد؟ باید گفت که می توان این کار را انجام داد اما باید به تغییراتی در برنامه نویسی پرداخت و اینکه نوع برنامه نویسی اولیه ی سایت و امکانات آن در انجام این کار تاثیر گذار خواهند بود. امروزه دیگر همه ی صفحات سایت باید ریسپانسیو باشند، زیرا مردم و کاربران تمامی صفحات را در موبایل و تبلت خود باز می کنند و به تمام آنها نیاز دارند. هزینه ریسپانسیو سایت کمک می کند تا این ویژگی برای تمامی دستگاه های هوشمند عمل کند و کاربران در هیچ ابزاری در هنگام استفاده از سایت دچار مشکل نشوند.

هزینه راه اندازی وب سایت

هزینه ی طراحی سایت برای کسب و کارهای کوچک اهمیت بیشتری دارد. زیرا این کسب و کارها عموما بودجه ی کمتری در اختیار دارند. نوع زمینه ی فعالیت یک وب سایت و خدماتی که ارائه خواهد داد برای طراحی و برنامه نویسی مهم خواهد بود. باید توجه کنید که هزینه بهینه سازی یک سایت ریسپانسیو با سایت های دیگر تفاوتی ندارد. هر سایت در هر زمینه ای که فعالیت می کند باید در کلمات کلیدی ویژه ای بهینه سازی و سئو شده باشد تا بتواند رتبه ی خوبی در گوگل به دست بیاورد. هزینه ریسپانسیو سایت های مختلف و طراحی گرافیک سایت ریسپانسیو همانند یکدیگر است و برای تمامی سایت های طراحی شده باید پرداخت شود. هزینه راه اندازی وب سایت و هزینه ی ساخت یک وب سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. محتوا و مطالب مرتبط، عناوین مناسب و کاربردی و کارایی یک وب سایت برای کاربران بسیار مهم تر از ظاهر آن است. پس هزینه ریسپانسیو سایت هزینه ای است که برای کاربردی بودن یک سایت در نظر گرفته می شود. در سایت بسیاری از شرکت های طراحی سایت علاوه بر هزینه ریسپانسیو سایت می توان با هزینه های دیگری همچون هزینه طراحی وب سایت شخصی، هزینه ی ساخت وب سایت چند زبانه، قیمت وب سایت با درگاه پرداخت، هزینه ی ساخت وب سایت خدماتی، قیمت طراحی قالب وب سایت و موارد دیگر آشنا شد. هزینه ساخت یک وب سایت با امکانات عمومی طبیعتا کمتر است و برای بهره مندی از امکانات اختصاصی یک وب سایت حرفه ای همچون طراحی قالب اختصاصی، طراحی افزونه وردپرس، افزایش سرعت سایت، بارگذاری محتوا، و بهینه سازی محتوا و سئو باید هزینه ی بیشتری برای راه اندازی وب سایت پرداخت نمود.

امکانات موثر بر هزینه های طراحی وبسایت

هزینه ریسپانسیو سایت و قیمت طراحی وب سایت ریسپانسیو در سیستم هایی مانند وردپرس و جوملا کمتر از کدنویسی است. حتی اگر می خواهید تا حد امکان به کاهش قیمت طراحی قالب وب سایت خود بپردازید، می توانید از قالب های رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید. می دانید که طراحی سایت ریسپانسیو به این معنی است که سایت باید نسبت به سایز صفحه ی نمایشگر دستگاه‌ های مختلفی مانند موبایل، تبلت یا لپتاپ واکنش نشان دهد تا در زمان بالا آمدن سایت، دچار به هم ریختگی نشود و تمام قسمت های سایت قابل نمایش و استفاده باشد. گسترش دیجیتال اهمیت ریسپانسیو بودن سایت را افزایش می دهد زیرا کاربران در زمانی که سایتی را با موبایل یا تبلت بازمی ‌کنند باید بتوانند بدون نیاز به زوم کردن و به راحتی در میان منوهای سایت جا به‌ جا شوند و قسمت مورد نظر خود را بیابند. این جا به‌ جایی نیز باید به گونه ای باشد که آیتم‌ های مختلف صفحه از دسترس کاربر خارج نشوند. بنابراین منوی اصلی سایت در حالت نمایش موبایلی باید اندکی تغییر کند تا انعطاف در نمایش داشته باشد. هزینه ریسپانسیو سایت کمک می کند تا اندازه ی صفحه نمایش انعطاف پذیر عمل نموده و سایت در دستگاه های مختلف همچون موبایل به صورت مناسب نمایش داده شود. به ریسپانسیو بودن سایت اصطلاحا واکنش گرا یا انطباق ‌پذیر هم گفته می‌ شود. طراحی سایت ریسپانسیو یک امتیاز است و از جمله امکانات موثر بر هزینه های طراحی وب سایت می باشد.

هزینه ریسپانسیو سایت

هزینه ریسپانسیو سایت و طراحی سایت ریسپانسیو به این دلیل برای سئوی سایت اهمیت دارد که باعث می شود تا تمامی کاربران با دستگاه‌ ها و مرورگرهای مختلف بتوانند از سایت استفاده کنند. این کار باعث افزایش ترافیک سایت می ‌شود و قدرت سئوی سایت را افزایش می ‌دهد. به این ترتیب با استفاده از یک سایت ریسپانسیو درصد بالایی از کاربران اینترنت که از طریق موبایل به جستجوی اینترنتی می ‌پردازند به سایت شما هدایت می ‌شوند. پس به این نتیجه می رسیم که ریسپانسیو بودن یک وب سایت نیاز مخاطبان و کاربران امروز اینترنت است. و بی توجهی به این امر به عقب افتادن از رقبا منجر می شود. امروزه باید با شناخت نیاز کاربران به صورت حرفه ای مسیر خود را تعیین کرد و تغییرات لازم را انجام داد. در حال حاضر محبوب ‌ترین فریم ورک برای ساخت سایت ریسپانسیو فریم ورک بوک بوت ‌‎استرپ است. دیگر فریم ‌ورکی که برای ساخت سایت ریسپانسیو مورد استفاده قرار می ‌گیرد فریم ‌ورک فاندیشن می ‌باشد که دارای رابط کاربری (User Interface) جذابی بوده اما به اندازه ی فریم ورک بوت استرپ محبوبیت ندارد. اگر در یک سایت خود فرم ثبت اطلاعات موجود باشد که در نمایش موبایلی نیز نمایش داده ‌شود، کاربران می توانند به راحتی اطلاعات خود را در سایت درج کنند و در میان آیتم‌ های مختلف سایت دچار سردرگمی نشوند.

به این صفحه امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر