کسب و کار اینترنتی اینستاگرام

کسب و کار اینترنتی یکی از کارهای محبوب بین افراد جامعه است. بازار کسب و کار اینترنتی اینستاگرام این روزها داغ تر از سایر موارد است . کسب درآمد از اینستاگرام را میتوان بعنوان یکی از پولسازترین و پردرآمد ترین کسب و کار اینترنتی در ایران دانست. افراد بسیاری در این شبکه اجتماعی عضو هستند و فعالیت میکنند و هر روز به تعداد آنها اضافه میشود و این یک موقعیت بسیار عالی برای افرادی است که قصد دارند کسب و کار اینترنتی اینستاگرام را برای خود راه اندازی کنند. در کسب و کار اینترنتی اینستاگرام ، مخاطب میتواند شما را به راحتی جستجو کند و علاوه براین محوری بودن تصویر و ویدیو،چنان جذابیتی دارد که بر افزایش مخاطب اثرگذار است و در عین حال در اینستاگرام تکنیک هایی وجود دارد مانند نحوه استفاده از هشتگ ها که مزیتی نسبت به شبکه های اجتماعی دیگر است.

کسب و کار اینترنتی اینستاگرام

فواید اینستاگرام

کسب و کار اینترنتی اینستاگرام به صورتهای مختلف صورت میگیرد . اینستاگرام فواید مختلفی میتواند داشته باشد :

  • اینستاگرام میتواند یک ویترین باشد

در اینستاگرام شما میتوانید خدمات و محصولات خود را به نمایش بگذارید و کسب درآمد کنید.

  • اینستاگرام میتواند یک کاتالوگ باشد

اینستاگرام مانند یک کاتالوگ نامحدود عمل میکند. شما میتوانید برای نشان فعالیت خود آدرس صفحه اینستاگرامتان را به دیگران بدهید و از آنها بخواهید انتشارش دهند.

  • اینستاگرام میتواند یک تلویزیون باشد

اینستاگرام را میتوان مانند یک تلویزیون بزرگ دانست تا صدای برند شما را به گوش همه برساند.

  • اینستاگرام میتواند یک کانال باشد

این شبکه مجازی یک کانال خیلی بزرگ برای برقرار کردن ارتباط با دیگران است. نظرات و پیشنهاداتی که مخاطبان در اینستاگرام مطرح میکنند مانند یک سرمایه برای بازاریابی است.

مراحل اصلی این نوع از کسب و کار

  • مشخص کرده حوزه ی کاری خود
  • هدف گذاری برای رسیدن به نتیجه ی دلخواه
  • برنامه ریزی دقیق و مدون
  • راه اندازی پیج اینستاگرام
  • فعالیت دائمی و بدون وقفه ( قرار دادن استوری و پست روزانه)
  • جذب مخاطب و افزایش فروش محصولات
  • رسیدن به هدف اصلی که کسب درآمد از طریق کسب و کار اینستاگرامی است

یک کسب و کار اینستاگرامی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

زمانی میتوان گفت یک کسب و کار اینترنتی خوب است که بتوان آن را بدون سرمایه راه اندازی کرد و با استراتژی بازاریابی خوب بدون سرمایه بتوان به سود مناسب رسید. زمانی که شما بتوانید یک کار بدون سرمایه ایجاد کنید ریسک پذیری کمتر شده و کمتر ضرر میکنید. شما با راه اندازی این نوع کسب و کار دیگر از کسی دستوری نمیگیرید و رییس خود هستید و این یک مزیت بزرگ است. از ویژگی های یک کسب و کار خوب میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • راه اندازی کار بدون نیاز به سرمایه اولیه
  • کار در منزل بدون نیاز به اجاره دفتر کار
  • انعطاف پذیر بودن
  • ریسک پذیری پایین
  • نبود هزینه های جانبی مانند هزینه اجاره و …
  • فعالیت ۲۴ ساعته و بدون ساعت کاری مشخص

ایده هایی برای این نوع کسب و کار :

  • فروش کالا و ارائه خدمات
  • برند سازی در اینستاگرام
  • همکاری در فروش

کسب و کار اینترنتی اینستاگرام

یکی از کسب و کارهای اینترنتی که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است کسب و کار اینترنتی اینستاگرام است. با استفاده از این روش شما میتوانید بدون سرمایه،کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده و کسب درآمد کنید. امروزه بزرگترین شبکه اجتماعی در جهان و علی الخصوص در ایران اینستاگرام میباشد که بطور میانگین همه افراد زمان زیادی را روزانه در آن سپری میکنند و برخی نیز کسب درآمد میکنند. اگر شما نیز قصد دارید یک کار خوب و بدون سرمایه داشته باشید از کسب و کار اینترنتی اینستاگرام غافل نشوید. چطور میتوانم یک کسب و کار اینترنتی بوسیله اینستاگرام راه اندازی کنم ؟ شما میتوانید با راه اندازی یک صفحه اینستاگرام از همین الان کسب و کار خود را شروع کنید.قبل از اینکار حتما به یک سری نکات توجه داشته باشید.در ابتدای کار شما باید زمینه کاری خود را مشخص کنید و سپس با برنامه ریزی درست و تدوین برنامه ها به راه خود ادامه دهید.باید ایده های مختلفی اجرا نمایید تا مخاطب بیشتری جذب صفحه شما شود و این را بدانید که تولید محتوا یکی از مهم ترین و موثرترین راه های افزایش فالوور اینستاگرام است.برای رسیدن به درآمد و جذب مخاطبان بیشتر حداقل باید دوماه به طور مستمر فعالیت کنید،پست و استوری بگذارید و فعال باشید تا باعث دیده شدن شما برای تعداد زیادی مخاطب شود.

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی اینستاگرام

  1. مشخص کردن حوزه ی کاری صفحه
  2. هدف گذاری برای رسیدن به نتیجه دلخواه
  3. برنامه مدون و دقیق
  4. نصب و راه اندازی پیج اینستاگرام
  5. فعالیت مستمر و مداوم (پست و استوری در روز)
  6. جذب مخاطبان و افزایش فروش
  7. رسیدن به هدف که همان رسیدن به درآمد از اینستاگرام است

کسب درآمد از اینترنت و اینستاگرام محدود به سن و سال یا جنسیت نمیشود. این روزها خیلی از افراد را در اینستاگرام میبینیم که درآمدهای بسیار خوبی بدست می آورند از بچه های ۷ ساله تا خانم ها یا آقایان سن بالا !

روشهای کسب درآمد از اینستاگرام :

فروش مستقیم کالا و خدمات

از روشهایی که افراد مختلف از طریق اینستاگرام به کسب درآمد میرسند فروش کالا و خدمات است. افرادی که از این روش برای کسب درآمد استفاده میکنند معمولا کالا یا خدمات خود یا دیگران را ارائه میکنند که ممکن است کالایی فیزیکی یا دیجیتالی باشد مثل فروش شماره رند یا فروش کیک خانگی یا فروش تورهای لحظه آخری

فروش غیرمستقیم کالا و خدمات

یکی دیگر از روشهایی که میتوان در کسب و کار اینترنتی اینستاگرام به درآمد رسید روش غیرمستقیم است. در این روش افرادی که فالوور زیاد دارند با گرفتن تبلیغات از کسب و کارهای مختلف درآمد کسب میکنند. بسیاری از افراد معروف و یا به قولی سلبریتی ها که محبوبیت زیادی دارند و بالطبع فالوورهای زیادی نیز دارند از همین طریق از اینستاگرام درآمد کسب میکنند.

در این روش در واقع به طور غیر مستقیم محصول یا خدمات کسب و کارهای مختلف تبلیغ میشوند و هر دو طرف به کسب درآمد میرسند.این روش به بازاریابی از طریق افراد معروف یا اینفلوئنسر مارکتینگ معروف است.

برندینگ یا برندسازی در اینستاگرام

از دیگر روشها که از طریق آن به صورت غیرمستقیم میتوان از اینستاگرام کسب درآمد کرد،برندسازی میگویند.برای مثال برخی از کسب و کار اینترنتی اینستاگرام مخاطبان زیادی را برای حضور در سمینارها یا ورکشاپ های عملی خود دعوت میکنند که به این نمونه ای از برندسازی گفته میشود.

در این روش کسب و کارها مخاطبان خودشان را از طریق اینستاگرام به بستر اصلی کسب و کار خود وارد میکنند که ممکن است سایت آنها باشد و سعی در انجام عملیات بازاریابی روی آنها دارد تا مخاطبان را شیفته محصولات و خدمات خود کرده و به درآمد برسند.

به این صفحه امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر