ایرانیان کانادا | ایرانیکا

ایرانیان کانادا توسط وبسایت ایرانیکا می توانند از کسب و کار یکدیگر با خبر شده و با یکدیگر ارتباط تجاری داشته باشند. افرادی که مهاجرت می کنند همیشه به دنبال یافتن هموطنان خود در کشور مقصد می باشند. به این ترتیب می توانند علاوه بر برقراری ارتباط با آنها از تجربیات آنها برای زندگی جدید خود استفاده کنند. ایرانیان کانادا در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند اما عمده ی آنها بر اساس تحصیلات خود به فعالیت می پردازند. مهاجران بر اساس هدفی که از مهاجرت دارند شهر مناسب را برای سکونت خود برمی گزینند. آنها به دنبال زندگی با کیفیت و سطح رفاه بالا بوده و شرایط اقتصادی و آموزشی با کیفیت کانادا باعث می شود که این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایند. ایرانیان کانادا اغلب افرادی هستند که با داشتن تخصص و مدرک تحصیلی، این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده‌ اند. مهاجرت کردن همواره با اضطراب همراه است. از این رو افرادی که به تازگی قصد مهاجرت به کانادا را دارند، با ایرانیان کانادا که در سال های قبل به این کشور مهاجرت کرده اند ارتباط برقرار کرده و از آنها کسب اطلاع می کنند. کانادا یک  کشور پیشرفته است که قابلیت مهاجرپذیری بالایی دارد و از این رو متقاضیان بسیاری برای مهاجرت دارد. هر کشوری که دارای شرایط اقتصادی و آموزشی خوب و پیشرفته ای باشد، متقاضیان بسیاری برای مهاجرت پیدا می کند و کانادا نیز از این امر مستثنی نیست. کانادا از لحاظ جغرافیایی نیز وسعت بالایی دارد و دارای تنوع آب و هوایی است و می توان در قسمت های مختلف آن شاهد آب و هواهای متنوعی بود.

ارتباط با دیگر مهاجران ایرانیان کانادا | ایرانیکا

 

ایرانیان کانادا توسط وبسایت ایرانیکا می توانند از کسب و کار یکدیگر با خبر شده و با یکدیگر ارتباط تجاری داشته باشند. ایرانیان کانادا و جامعه ی ایرانی ساکن در کانادا را می توان به عنوان یک جامعه ی مهاجر نسبتا جدید به شمار آورد که دارای پیشینه های متنوع طبقاتی، قومی، مذهبی، و سیاسی متفاوتی هستند. گروه ایرانیان مقیم کانادا به فرهنگ و تاریخ خود بسیار افتخار می کنند، و زیرمجموعه های متفاوتی را با یک زبان مشترک تشکیل می دهند. یکی از موضوعاتی که زمینه ساز گردهمایی های ایرانیان تورنتو می شود، ادبیات می باشد. باشگاه های کتاب موجود در کانادا به طور منظم نویسندگان ایرانی را از خارج و داخل کانادا دعوت می کنند. سایت ایرانیان مقیم کانادا بر اساس فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مختلف ایرانیان کانادا فعالیت و اطلاع رسانی می کند. این فعالیت های فرهنگی کارهایی همچون برگزاری کنسرت، نمایش، نمایش فیلم، ورزش، نمایشگاه های هنری و سازمان های داوطلبانه است. همان طور که اشاره شد نسبت به سایر مهاجرانی که در کانادا زندگی می کنند، ایرانی ‌ها به نوعی جزو تازه ‌‌واردین می باشند. به عنوان مثال در اواخر جنگ جهانی دوم، تنها چند نفر ایرانی در کانادا زندگی می ‌کردند. اما پس از آن رفته رفته و به آرامی بر این تعداد افزوده شد. بیشترین رشد مهاجرت ایرانی‌ ها به کانادا در سال ۱۹۷۸، اتفاق افتاد و پس از آن مهاجرت ایرانی ها به کانادا تا به امروز ادامه دارد. در سایت کانادا ایرانیکا مطالب متنوعی به زبان فارسی وجود دارد. در کانادا چندین روزنامه ی هفتگی فارسی در دسترس است و با رشد جامعه ایرانیان کانادا ، کافه های ایرانی و رستوران های معروفی در چندین شهر افتتاح شده اند.

ایرانیان کانادا، پل ارتباطی ایران و کانادا ایرانیکا

ایرانیکا پلتفرم معرفی و تبلیغات کسب و کار و تجارت بین الملل ایرانیان کانادا می باشد. این وبسایت به منظور کمک به هموطنان ایرانی در کانادا راه اندازی شده است. هدف این وبگاه معرفی کسب و کار ها، متخصصین، کارآفرنان و مالکان کسب و کار و تجار ایرانی در کانادا و در عین حال ارائه خدمات تبلیغاتی، مشاوره بیزنس، کوچ بیزنس در کانادا، و همچنین طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ محلی و محیطی در کانادا به آنها است.

طبق سرشماری که در سال ۲۰۲۰ انجام شده است، تعداد ایرانیان کانادا۱۷۰۷۵۵   نفر محاسبه شده است.  از این جمعیت بیش از ۹۰ درصد گروه ایرانیان مقیم کانادا در انتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا و عمدتا در شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال زندگی می کنند. زندگی اقتصادی جمعیت ایرانیان کانادا از آنجایی که این افراد عمدتا از سطح تحصیلات نسبتا بالایی برخوردارند، شامل فعالیت های اقتصادی متنوعی می باشد. ایرانیان تورنتو نیز مانند سایر بخش های کانادا در فعالیت های اقتصادی و مشاغل آزاد مختلف از کوچک و متوسط تا بزرگ فعالیت می کنند. بسیاری از افرادی که از ایران قصد مهاجرت به کانادا دارند، با این سوال مواجه می ‌شوند که گروه ایرانیان مقیم کانادا بیشتر کدام ایالات را برای زندگی انتخاب می ‌کنند. دلیل اصلی وجود چنین دغدغه هایی این است که اکثر ایرانی ‌های متقاضی مهاجرت به کانادا، ترجیح می دهند که در محله ‌های ایرانی‌ نشین زندگی کنند و در واقع این محله ها را به سایر مناطق کانادا ترجیح می ‌دهند. سایت ایرانیان مقیم کانادا می تواند اطلاعات مختلفی در اختیار کاربران خود قرار دهد. در گروه ایرانیان مقیم کانادا تعداد بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی همچون ایرانیان تورنتو امروزه در بازار املاک و مستغلات کانادا در مناطق تورنتو و ونکوور فعالیت می کنند. در سایت ایرانیان کانادا ایرانیکا مطالب مختلفی برای استفاده خواهید یافت.

ایرانیان کانادا

زندگی اجتماعی و فرهنگی ایرانیان کانادا به گزارش ایرانیکا

ایرانی های کانادا و جامعه ی ایرانی ساکن در کانادا به عنوان یک جامعه ی مهاجر نسبتا جدید به شمار می آیند و دارای پیشینه های متنوع طبقاتی، قومی، مذهبی، و سیاسی متفاوتی هستند. گروه ایرانیان مقیم کانادا به فرهنگ و تاریخ خود بسیار افتخار می کنند، و زیرمجموعه های متفاوتی را با یک زبان مشترک تشکیل می دهند. یکی از موضوعاتی که زمینه ساز گردهمایی های ایرانیان تورنتو می شود، ادبیات می باشد. دورهمی های ایرانیان تورنتو آنها را به یکدیگر نزدیکتر نمونه و کمک میکند که اندکی از دلتنگی وطن رها شوند. باشگاه های کتاب موجود در کانادا به طور منظم نویسندگان ایرانی را از خارج و داخل کانادا دعوت می کنند. سایت ایرانیان مقیم کانادا بر اساس فعالیت های اجتماعی و فرهنگی مختلف ایرانی های کانادا فعالیت و اطلاع رسانی می کند. این فعالیت های فرهنگی کارهایی همچون برگزاری کنسرت، نمایش، نمایش فیلم، ورزش، نمایشگاه های هنری و سازمان های داوطلبانه است. همان طور که اشاره شد نسبت به سایر مهاجرانی که در کانادا زندگی می کنند، ایرانی ‌ها به نوعی جزو تازه ‌‌واردین می باشند. به عنوان مثال در اواخر جنگ جهانی دوم، تنها چند نفر ایرانی در کانادا زندگی می ‌کردند. اما پس از آن رفته رفته و به آرامی بر این تعداد افزوده شد. بیشترین رشد مهاجرت ایرانی‌ ها به کانادا در سال ۱۹۷۸، اتفاق افتاد و پس از آن مهاجرت ایرانی ها به کانادا تا به امروز ادامه دارد. در سایت کانادا ایرانیکا مطالب متنوعی به زبان فارسی وجود دارد. در کانادا چندین روزنامه ی هفتگی فارسی در دسترس است و با رشد جامعه ایرانیان کانادا ، گروه ایرانیان مقیم کانادا شاهد افتتاح کافه های ایرانی و رستوران های معروفی در چندین شهر بوده اند.

ایرانیکا سایت ایرانیان مقیم کانادا

ایرانی های کانادا که در سال ‌های گذشته به این کشور مهاجرت کرده ‌اند بر اساس هدفی که برای مهاجرت خود داشته ‌اند، به هر ترتیب در یکی از ایالات این کشور که مناسب هدف آنها بوده ساکن شده ‌اند. در بین تمام ایالات، ایالت بریتیش کلمبیا و آنتاریو بیشترین متقاضی را برای اقامت در کانادا داشته است. ایرانیان تورنتو اغلب در حومه ی شمالی این شهر زندگی می‌ کنند و معمولا افراد متخصصی هستند که آخرین دوره ی تحصیلی خود را در یکی از دانشگاه‌ های کانادا سپری کرده ‌اند. به این ترتیب با استفاده از مدرک تحصیلی خود توانسته اند وارد بازار کار در تورنتو شوند. ایرانیان مقیم در ونکوور اغلب اشخاصی هستند که با تکیه بر تخصص علمی و مدرک تحصیلی، ونکوور را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. ایرانیان در ونکوور از طریق شبکه ‌های اجتماعی و سایت کانادا ایرانیکا ، گروه ایرانیان مقیم کانادا را پیدا می‌ کنند و با برقراری ارتباطی دوستانه، سعی می کنند تا تجربیات خود را از زندگی در ونکوور در اختیار سایرین قرار ‌دهند. تقریبا ۴۶ هزار ایرانی در ونکوور سکونت دارند و عمدتا در شمال و غرب ونکوور سکونت دارند. تعداد قابل توجهی از ایرانیان کانادا نیز در شهر مونترال در ایالت کبک کانادا ساکن هستند. به عنوان مثال محله‌ ویل ماری در مونترال یک منطقه ایرانی ‌نشین می باشد. البته جمعیت ایرانی ‌های ساکن در کبک، نسبت به ایالت بریتیش کلمبیا و آنتاریو کمتر است. کانادا کشوری پیشرفته، خوش آب و هوا و مهاجرپذیر است که شرایط اقتصادی و آموزشی با کیفیت آن، باعث می شود که بسیاری از متقاضیان، مهاجرت به کانادا را انتخاب کنند. زیرا برای بسیاری از مهاجران فضای زندگی کشور مورد نظر و تراکم جمعیت بسیار اهمیت دارد.

اطلاع رسانی و اشتراک اطلاعات

ایرانیان کانادا می توانند در ابتدای مهاجرت خویش از تجربه ی دیگر هموطنان خود که در سال های گذشته ساکن کانادا شده اند استفاده نمایند. به عنوان مثال با استفاده از سایت ها و گروه های مجازی فعال در این زمینه، می توانند با دیگر ایرانی ‌های ساکن کانادا آشنا شوند و در باره ی اینکه ایرانیان کانادا بیشتر در کدام ایالت ها زندگی می کنند اطلاعات مفیدی کسب نمایند. بسیاری از ایرانی ‌ها ترجیح می دهند پس از مهاجرت در محله‌ های ایرانی ‌نشین زندگی کنند و یافتن اطلاعاتی در این زمینه برایشان ارزشمند است. این افراد می توانند با جستجوی بیشتر پاسخ سوالات خود را در مورد موقعیت ایرانی ‌هایی که در سال‌ های گذشته به کانادا مهاجرت کرده ‌اند بیابند. همان طور که برای شروع هر کاری در هنگام تصمیم‌ گیری نیاز به مشاوره و راهنمایی وجود دارد، مهاجرت نیز به مشاوره ی حرفه ای نیاز دارد. ارتباط با سایر ایرانیان در کانادا و یا کمک گرفتن از مشاور و وکیل مهاجرت می تواند گزینه های خوبی برای کسب اطلاعات لازم باشد. کانادا برنامه‌ های مهاجرتی مختلفی را برای افرادی با شرایط متفاوت طراحی نموده است و ایرانی ها نیز می توانند با انتخاب یکی از این برنامه ها برای مهاجرت اقدام نمایند. همه ی اینها بستگی به شرایط تحصیلی، مهارتی، نوع نخصص و یا میزان سرمایه ی این افراد برای انتخاب شیوه ی درست ورود به کانادا دارد. ایرانی های بسیاری به مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا، مهاجرت از طریق کار در کانادا، و مهاجرت از طریق سرمایه ‌گذاری در کانادا تمایل دارند. بسیاری از ایرانیان مقیم در سال ‌های اخیر از طریق دریافت پذیرش تحصیلی اقدام به مهاجرت می نمایند و این شیوه در میان ایرانی ها بسیار رایج و پرطرفدار است؛ اما این بدان معنا نیست که شیوه های کاربردی دیگری وجود ندارد. ایرانی ‌های ساکن کانادا که بر اساس تخصص و مدرک تحصیلی خود کار می کنند در جایگاه های مختلفی از پزشکی، مهندسی، و وکالت گرفته تا کارهای فنی فعالیت می نمایند. افرادی که می توانند از طریق سرمایه گذاری مهاجرت کنند، عموما افرادی هستند که علاوه بر دارا بودن سرمایه دارای تجربه و توان مدیریتی در این زمینه نیز می باشند. بدین ترتیب می توانند از طریق راه ‌اندازی کسب و کار  برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنند. سایت هایی از قبیل ایرانیکا و گروه های مجازی فعال در مورد ایرانیان کانادا به عنوان ابزار خوبی برای ایرانی هایی است که تمایل دارند با سایر ایرانی ها ارتباط داشته باشند.

به این صفحه امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر