هزینه ساخت اپلیکیشن چقدر است؟

بی شک اولین سوالی که افراد، جهت راه اندازی اپلیکیشن از ما می‌ پرسند؛ این است که هزینه ساخت اپلیکیشن چقدر است؟ از آنجایی که این موضوع بسیار اهمیت دارد و باید شفاف سازی شود؛ به همین دلیل لازم دانستیم محتوایی در باب برآورد قیمت ساخت اپلیکیشن تولید کنیم و به طور جامع و صریح به عوامل تاثیرگذار بر آن بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید تا شما را با عوامل موثر در قیمت ساخت اپلیکیشن آشنا کنیم.

هزینه ساخت اپلیکیشن

آیا هزینه ساخت اپلیکیشن برای همه ثابت است؟

قبل از اینکه به سراغ عوامل تاثیرگذار بر هزینه ساخت اپلیکیشن برویم؛ بهتر است بگوییم که هزینه ‌ای که جهت ساخت اپلیکیشن از شما دریافت می ‌شود؛ ممکن است با هزینه ای که جهت راه اندازی اپلیکیشن از شخص دیگری با یک مدل کسب و کار دیگر دریافت می شود تفاوت داشته باشد. یعنی نمی ‌توان برای ساخت اپلیکیشن، قیمت دقیق و ثابتی برای تمامی کسب و کارها تعیین کرد. چرا که هر کالا و یا خدماتی که توسط یک شرکت و یا فرد ارائه می‌ شود دارای ویژگی ‌های منحصر به فردی می باشد. در نتیجه باید مناسب ترین اپلیکیشن با خصوصیات و ویژگی های مورد نظر شما طراحی و پیاده سازی شود. پس با این تفاسیر باید گفت که قیمت ساخت اپلیکیشن ثابت نیست و بستگی به مدل کسب و کار و نیاز شما خواهد داشت.

هزینه ساخت اپلیکیشن

با کنار گذاشتن سرمایه ای برای اپلیکیشن، به کسب و کار خود رونق ببخشید

یکی از بازارهای داغ این روزها، راه اندازی یک تجارت الکترونیک و انتشار اپلیکیشن در دنیای مجازی می باشد. از آنجایی که این روزها بیشتر افراد با فضای مجازی و خرید و فروش و یا حتی درخواست خدمات و سرویس به صورت الکترونیکی اخت زیادی پیدا کرده اند؛ و از سویی دیگر آنقدر تعداد رقیبان سنتی برای هر کسب و کار زیاد شده است که باید تمام فوت و فن ها را اجرا کرد تا در عرصه کسب درآمد خوش درخشید. یکی از بهترین و هوشمندانه‌ ترین روش ‌ها برای جلو زدن از رقبا و رونق گرفتن کسب و کار، راه اندازی بستر های آنلاین از جمله سایت، اپلیکیشن، شبکه های اجتماعی و … می باشد. شما با داشتن یک اپلیکیشن کاربردی و منحصر به فرد، این امکان را دارید که در هر لحظه و در هر مکان به مشتریان بی شماری در سراسر ایران و یا دنیا خدمات رسانی کنید. شما به راحتی می توانید محصولات و خدمات خود را در معرض دید وسیعی از کاربران قرار دهید. با این کار می توانید به برند سازی خود کمک کنید و به سودآوری چشمگیری دست پیدا کنید. پس همین حالا جهت راه اندازی یک اپلیکیشن برای تجارت خود دست به کار شوید. شاید در اوایل مسیر، به سرمایه گذاری و پرداخت هزینه ای نه چندان کم، نیاز داشته باشید؛ ولی این را بدانید که بعد از ساختن اپلیکیشن و مورد توجه قرار گرفتن بسیاری از کاربران، در کوتاه‌ ترین زمان ممکن، علاوه بر برگشت سرمایه می توانید به سود قابل توجهی دست یابید.

هزینه ساخت اپلیکیشن

هزینه ساخت اپلیکیشن چگونه تعیین می‌ شود؟

دیگر وقت آن رسیده که به سراغ عوامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت اپلیکیشن برویم. به یاد داشته باشید که دانستن تمامی فاکتور هایی که بر روی هزینه راه اندازی اپلیکیشن تاثیر می ‌گذارد ضرورت دارد. شما می ‌توانید در جلسات کاری که از سوی شرکت ‌های طراحی اپلیکیشن دعوت می ‌شوید؛ با اطلاعات جامع تر و خیلی هوشمندانه تر حضور پیدا کنید. اکنون وقت را تلف نمی ‌کنیم و به سراغ ۷ فاکتور تاثیرگذار بر تعیین هزینه ساخت اپلیکیشن می ‌رویم. با ما همراه باشید.

 نوع سیستم عامل اپلیکیشن اولین عامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت اپلیکیشن

به جرات می ‌توان گفت که نوع سیستم عامل ۷۰ درصد از کاربران گوشی های هوشمند، اندروید می باشد. در چند سال گذشته شرکت ‌های زیادی اقدام به ساخت گوشی ‌های هوشمند با این سیستم عامل کرده اند که بیشتر آن‌ ها هم موفق شدند. در کشور ما هم میزان کاربران اندروید در کشور از ios نیز بیشتر می ‌باشد. به همین دلیل جهت راه اندازی اپلیکیشن و رسیدن به موفقیت، ابتدا باید به سراغ این قشر از کاربران گوشی رفت و ساخت اپلیکیشن با سیستم عامل اندروید را در فاز اول قرار داد. باید خاطر نشان کنیم که هزینه ساخت اپلیکیشن اندروید به نسبت هزینه ساخت اپلیکیشن با سیستم عامل ios کمتر پاو مقرون به صرفه تر می باشد. اما چرا قیمت ساخت اپلیکیشن IOS از قیمت ساخت اپلیکیشن اندروید، بیشتر است!؟ در جواب بهتر است بگوییم؛ از آنجایی که ساختار سیستم عامل ios نسبت به دیگر سیستم عامل ‌ها پیچیده تر است و به افرادی با تخصص بالاتر نیاز است؛ به تبع هزینه ی آن نیز بالا می ‌رود. علاوه بر این به دلیل وجود تحریم کشورمان، جهت استفاده از این سیستم عامل، باید افراد متخصص، یک سری ترفند ها و تکنیک‌ هایی را بر دور زدن آن پیاده سازی کنند. تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا هزینه ساخت اپلیکیشن برای کاربران آیفون، بالاتر از اندروید رود. اما، فراموش نکنید که بهتر است توجهی به کاربران گوشی با سیستم عامل های آیفون، ویندوز و … هم داشته باشید. و هزینه ای برای ساخت چنین اپلیکیشنی کنار بگذارید و در فاز دوم، سوم و … قرار دهید. به طور کلی هر چه تعداد سیستم عامل‌ های مورد نیاز اپلیکیشن شما بیشتر باشد، به دلیل نیاز داشتن به زمان بیشتر برای تطبیق اپلیکیشن بر روی آنها، بررسی مشخصات سخت افزاری و تست برنامه، به کارگیری افراد متخصص و متبحر، قیمت طراحی اپلیکیشن نیز بیشتر خواهد شد.

برای اطلاع دقیق از قیمت ها به این قسمت مراجعه کنید.

هزینه ساخت اپلیکیشن چگونه تعیین می‌ شود؟

دیگر وقت آن رسیده که به سراغ عوامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت اپلیکیشن برویم. به یاد داشته باشید که دانستن تمامی فاکتور هایی که بر روی هزینه راه اندازی اپلیکیشن تاثیر می ‌گذارد ضرورت دارد. شما می ‌توانید در جلسات کاری که از سوی شرکت ‌های طراحی اپلیکیشن دعوت می ‌شوید؛ با اطلاعات جامع تر و خیلی هوشمندانه تر حضور پیدا کنید. اکنون وقت را تلف نمی ‌کنیم و به سراغ ۷ فاکتور تاثیرگذار بر تعیین هزینه ساخت اپلیکیشن می ‌رویم. با ما همراه باشید.

 نوع سیستم عامل اپلیکیشن اولین عامل تاثیرگذار بر هزینه ساخت اپلیکیشن

به جرات می ‌توان گفت که نوع سیستم عامل ۷۰ درصد از کاربران گوشی های هوشمند، اندروید می باشد. در چند سال گذشته شرکت ‌های زیادی اقدام به ساخت گوشی ‌های هوشمند با این سیستم عامل کرده اند که بیشتر آن‌ ها هم موفق شدند. در کشور ما هم میزان کاربران اندروید در کشور از ios نیز بیشتر می ‌باشد. به همین دلیل جهت راه اندازی اپلیکیشن و رسیدن به موفقیت، ابتدا باید به سراغ این قشر از کاربران گوشی رفت و ساخت اپلیکیشن با سیستم عامل اندروید را در فاز اول قرار داد.

باید خاطر نشان کنیم که هزینه ساخت اپلیکیشن اندروید به نسبت هزینه ساخت اپلیکیشن با سیستم عامل ios کمتر پاو مقرون به صرفه تر می باشد.

اما چرا قیمت ساخت اپلیکیشن IOS از قیمت ساخت اپلیکیشن اندروید، بیشتر است!؟ در جواب بهتر است بگوییم؛ از آنجایی که ساختار سیستم عامل ios نسبت به دیگر سیستم عامل ‌ها پیچیده تر است و به افرادی با تخصص بالاتر نیاز است؛ به تبع هزینه ی آن نیز بالا می ‌رود.

علاوه بر این به دلیل وجود تحریم کشورمان، جهت استفاده از این سیستم عامل، باید افراد متخصص، یک سری ترفند ها و تکنیک‌ هایی را بر دور زدن آن پیاده سازی کنند. تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا هزینه ساخت اپلیکیشن برای کاربران آیفون، بالاتر از اندروید رود. اما، فراموش نکنید که بهتر است توجهی به کاربران گوشی با سیستم عامل های آیفون، ویندوز و … هم داشته باشید. و هزینه ای برای ساخت چنین اپلیکیشنی کنار بگذارید و در فاز دوم، سوم و … قرار دهید.

به طور کلی هر چه تعداد سیستم عامل‌ های مورد نیاز اپلیکیشن شما بیشتر باشد، به دلیل نیاز داشتن به زمان بیشتر برای تطبیق اپلیکیشن بر روی آنها، بررسی مشخصات سخت افزاری و تست برنامه، به کارگیری افراد متخصص و متبحر، قیمت طراحی اپلیکیشن نیز بیشتر خواهد شد.

هزینه ساخت اپلیکیشن

نوع کسب و کار و روش درآمد زایی، دومین عامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت اپلیکیشن

یکی از مهم ‌ترین عواملی که بر روی هزینه ساخت اپلیکیشن تاثیر خواهد گذاشت؛ نوع کسب و کار و روش درآمد زایی شما می باشد. این همان عاملی است که در جلسه کاری در موردش به طور مفصل صحبت می‌ شود. از آنجایی مدل کسب و کارها با یکدیگر فرق دارند؛ به تبع ساختار اپلیکیشن و یا سایت هر یک نیز با هم متفاوت می ‌شوند. به طور مثال امکانات و نیازهای یک اپلیکیشن خدمات منزل قطعا با یک اپلیکیشن فروشگاهی تفاوت دارد. و یا حتی قابلیت های یک اپلیکیشن خدمات حمل بار قطعا با اپلیکیشن خدمات تاکسی آنلاین فرق دارد. حتی جالب است بدانید که نوع ساختار دو اپلیکیشنی که خدمات منزل را ارائه می‌ دهند؛ به دلیل تفاوت در روش درآمد زایی، روش پیاده سازی آن ها کاملا با یکدیگر متفاوت می باشند. با این تفاسیر قطعا هزینه ساخت و راه اندازی اپلیکیشن در هر مدل کسب و کاری متفاوت خواهد بود.

امکانات و قابلیت های موردنیاز، سومین عامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت اپلیکیشن

هر اپلیکیشنی بسته به نوع کسب و کار، قطعا باید بتواند یک سری نیاز های کاربران را برطرف کند و دارای یک سری امکانات و قابلیت هایی باشد. به طور مثال جهت راه اندازی و طراحی اپلیکیشن تاکسی آنلاین قطعا باید قابلیت هایی از جمله، نمایش نقشه، مسیریابی، تخمین مسافت و … را باید در بر داشته باشد. اجرای برخی از فیچر ها ممکن است زمان زیادی را صرف کند و یا پر چالش باشد. در حالی که اجرای برخی دیگر از فیچرها، نسبتا کوتاه و ساده تر می باشد. در واقع بسته به پیچیدگی راه حل ها، توسعه دهندگان اپلیکیشن باید از API و الگوریتم ‌های گوناگونی استفاده کنند تا در نهایت نیاز اپلیکیشن مورد نظر شما رفع شود. به طور کلی هر چه تعداد امکانات بیشتر و سطح پیچیدگی آن بالاتر باشد، منطقی است که هزینه نهایی ساخت اپلیکیشن نیز بیشتر خواهد شد. در واقع بر اساس همین قابلیت‌ ها است که هزینه طراحی اپلیکیشن ها متغیر می‌ شود. باید خاطر نشان کنیم که ارائه یک پروپزال شفاف از تمامی نیازها و خواسته ‌های شما، بر روی تعیین قیمت طراحی اپلیکیشن بسیار تاثیرگذار خواهد بود. چرا که با وجود چنین فرم و پروپوزال، می‌ توانید به امکانات بیفزایید و یا از آن ها کم کنید و قیمت نهایی را بالا و پایین ببرید.

هزینه ساخت اپلیکیشن

سطح ux وui، چهارمین عامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت اپلیکیشن

پیاده سازی رابط کاربری سفارشی با داشتن انیمیشن‌ های زیبا و سطح گرافیک بالا، بسیار پیچیده است، بنابراین هزینه بالاتری برای شما در پی خواهد داشت. در واقع برای پیاده سازی یک اپلیکیشن ux و ui بالا و گرافیک منحصر به فرد، قطعا به تیم گرافیست و برنامه نویسانی متبحر نیاز خواهید داشت و به تبع به زمان بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. اپلیکیشن‌ هایی که سطح گرافیک آنها پایین و رابط کاربری ساده تری دارند را حتی می ‌توان تا زیر ده میلیون برآورد کرد. اما اپ ‌هایی که دارای رابط کاربری منحصر به فرد و جذابی هستند از چند ده میلیون خواهد گذشت. این تفاوت قیمت زمانی که رقابت شدید می ‌شود، بالاتر خواهد رفت.

به عنوان مثال چند سالی است که بازار اپلیکیشن ‌های تاکسی اینترنتی بسیار داغ است که تقریبا همه ی آن ‌ها یک مدل درآمد زایی دارند. اما چیزی که باعث پیشرفت و جذب آن ‌ها خواهد شد، سطح رابط کاربری آن ها خواهد بود. یا در مثالی دیگر قطعا هزینه ساخت اپلیکیشن دانلود موسیقی و پادکست و یا تعرفه طراحی اپلیکیشن رستوران و سفارش غذا، تعرفه اپلیکیشن آژانس گردشگری بسته به سطح گرافیک، سفارشی سازی طراحی بصری و نوع رابط کاربری آن متغیر خواهد بود. این عاملی است که حتما در جلسه‌ های کاری جهت تعیین هزینه ساخت اپلیکیشن مطرح خواهد شد.

هزینه ساخت اپلیکیشن

سطح امنیت، پنجمین عامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت اپلیکیشن

یکی از مهم ‌ترین موضوعاتی که برای تمامی بسترهای آنلاین باید مد نظر قرار می گیرد؛ سطح امنیت اپلیکیشن است. اپلیکیشن هم از این قاعده مستثنی نیست. همان طور که برای طراحی سایت، باید یک سری کدنویسی و تکنیک هایی جهت بالا بردن سطح امنیت به کار گرفته شود؛ برای ساخت اپلیکیشن هم باید توسط تیمی متخصص و با تجربه، تکنیک‌ های امنیتی صورت گیرد. اعمال هر یک از امور امنیتی بر روی اپلیکیشن قطعا بر روی هزینه دریافتی تاثیر خواهد گذاشت. به طور مثال اپلیکیشن‌ هایی که برای ورود کاربران، سیستم تایید و احراز هویت پیاده سازی می شوند، از سطح امنیتی بالایی برخوردار می‌ شوند. و به تبع بر روی هزینه ساخت اپلیکیشن تاثیر می ‌گذارند. نحوه پیاده سازی امور امنیتی، قطعا در جلسه کاری با شما در میان گذاشته و در صورت تایید شما اجرا می ‌شوند.

ایجاد پنل کاربری، ششمین عامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت اپلیکیشن

پنل مدیریت یکی از مهم‌ ترین مراحل ساخت اپلیکیشن است که کاملا سمت تیم back end قرار دارد. با پنل مدیریت، می‌ توان به محتوای برنامه، عکس‌ ها، فیلم ‌ها، کاربران و دیگر اطلاعات اپلیکیشن دست پیدا کرد. قطعا پیاده سازی آن به شکل ساده با رابط کاربری قابل فهم و بهینه شده به زمان زیادی نیاز دارد که به تبع بر روی هزینه ساخت اپلیکیشن تاثیر خواهد گذاشت.

پشتیبانی و بروزرسانی اپلیکیشن هفتمین عامل تاثیرگذار بر هزینه ساخت اپلیکیشن

از آخرین فاکتور های تاثیرگذار بر هزینه ساخت اپلیکیشن، مدت زمان پشتیبانی می باشد. در بسیاری از موارد ، هزینه پشتیبانی و بروز رسانی اپلیکیشن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از قیمت اصلی برآورد می شود.

هزینه ساخت اپلیکیشن

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ساخت اپلیکیشن به طور خلاصه

به طور کلی هزینه ساخت اپلیکیشن‌ با توجه به نوع کسب و کار، مدل درآمدزایی، سطح گرافیک و سطح رابط کاربری، تعداد امکانات و قابلیت ها، تعداد سیستم عاملی که پشتیبانی می‌ کند؛ سفارشی سازی ‌هایی که درخواست شده است؛ مدت زمان پشتیبانی و بروز رسانی متغیر خواهد بود. در حقیقت هر چه پیچیدگی بیشتر و زمان صرف شده برای اتمام پروژه بالاتر رود و به تیم ‌های بیشتری نیاز باشد، منطقی است که هزینه ‌های دریافتی بیشتر شود.

راه اندازی اپلیکیشن را به متخصصان بسپارید

از آنجایی که هزینه اپلیکیشن برای هر کسب و کاری، هزینه ی نسبتا بالایی دارد؛ پس در انتخاب تیمی که قرار است بر روی اپ شما کار کنند؛ دقت زیادی خرج دهید. تا همه چیز به طور استاندارد و قانونی پیش رود و هزینه ی پرداختی شما خیلی زود به دارایی تان برگردد. تجربه ما در طراحی و راه اندازی اپلیکیشن‌ های مختلف در طیف های متعددی از کسب و کارها در سراسر کشور، فرصت طلایی را در اختیار شما عزیزان قرار می ‌دهد. تا در کنار یک تیم متخصص و با تجربه، آگاهانه عمل کنید و اپلیکیشنی کاربر پسند و کاربردی داشته باشید و در نهایت به سود مطلوبی دست پیدا کنید.

هزینه ساخت اپلیکیشن

سخن آخر در مورد قیمت ساخت اپلیکیشن

ساخت اپلیکیشن برای هر کسب و کاری قطعا رشد و پیشرفت روز افزونی را در پی خواهد داشت. قطعا اگر شما برای هزینه ساخت اپلیکیشن بودجه ای صرف کنید؛ شک نکنید که در کوتاه ترین زمان علاوه بر بازگشت سرمایه، به سود قابل توجهی خواهید رسید. طراحی اپلیکیشنی با رابط کاربری منحصر به فرد و امکاناتی پیشرفته و کاربردی قطعا رضایت کاربران و در نتیجه کسب سود را به همراه خواهد آورد.

فراموش نکنید هزینه‌ ای که برای ساخت اپلیکیشن صرف می‌ کنید در صورت داشتن ایده جذاب و کاربردی بودن، قطع به یقین می‌ تواند به سرعت به جیب شما برگردد. پس همین حالا برای سفارش اپلیکیشنی با قیمت مناسب با ما تماس بگیرید و با کارشناسان ما گفت و گو کنید.

به این صفحه امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

ارسال نظر